tag:blogger.com,1999:blog-9060914162111681752.post431428575279172886..comments2024-01-23T10:17:36.580+01:00Comments on Onderwijsvanovermorgen: Het ondiepe, wat het internet doet met onze hersenenJef van den Hurkhttp://www.blogger.com/profile/09889938166910156532noreply@blogger.comBlogger2125tag:blogger.com,1999:blog-9060914162111681752.post-56907681183839953312011-04-21T10:24:21.000+02:002011-04-21T10:24:21.000+02:00Heel herkenbaar Jef. Ik worstel hier ook mee: draa...Heel herkenbaar Jef. Ik worstel hier ook mee: draagt al dat delen van kennis nu bij aan verbetering van ons handelen (in het onderwijs) of gaan we door de veelheid aan kennis te weinig te diepte in (we nemen er de tijd niet meer voor en verliezen daardoor de vaardigheden die erbij horen)... Graag voortzetting van de discussie hierover.<br>DankLia van Meegennoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-9060914162111681752.post-73330460629606330582011-05-06T22:40:18.000+02:002011-05-06T22:40:18.000+02:00Boeiend stuk, sommige neurowetenschappers denken h...Boeiend stuk, sommige neurowetenschappers denken hier anders. Zo heeft o.a. Piet Kommers vanuit Twente diverse experimenten begeleid op scholen waarbij ICT en internet intensief wordt gebruikt. We zullen toch moeten oefenen om onze neurale paden een beetje te ontwikkelen dus als we ze niet gebruiken gebeurt er ook niets. Margriet Sitskoorn zei het al: use it or loose it! Vanuit haar gedachtegang kan ik me een gezond evenwicht tussen gebruik internet en gebruik van stilte en concentratiemomenten voorstellen. Eerst googlen dan aan de mindfullness. Het lijkt me boeiend om hier verder over na te denken, ben dus ook benieuwd of er meer mensen reageren.Ria van Dinterennoreply@blogger.com