tag:blogger.com,1999:blog-9060914162111681752.post4928656819239706459..comments2024-01-23T10:17:36.580+01:00Comments on Onderwijsvanovermorgen: Wat is 'wat' en wat is 'hoe'?Jef van den Hurkhttp://www.blogger.com/profile/09889938166910156532noreply@blogger.comBlogger1125tag:blogger.com,1999:blog-9060914162111681752.post-89709723334231740772008-02-20T07:36:03.000+01:002008-02-20T07:36:03.000+01:00Ha Jef, jij legt dat verband natuurlijk ook meteen...Ha Jef, jij legt dat verband natuurlijk ook meteen. Maar dat is nu juist het aardige van dit rapport: het sluit mooi aan bij de beweging die in het mbo al gemaakt wordt. Als ik autistisch kijk naar mijn meest directe terrein, de talen, dan kan ik vaststellen dat vereist wordt dat de studenten aantonen over bepaalde competenties te beschikken en dat ze dat, qua taal, op niveau A2, B1 of B2 doen. Daarin ligt een sterke kwaliteitsborging mbt het wat.<br>Hoe die studenten zover komen: met de nieuwste vormen van 'aanschuifgesprekken' dan wel met klassieke frontale doceersessies, om het eens te chargeren, laat ik toch graag in het midden als het erom gaat wie daarvoor verantwoordelijk is. Natuurlijk heb ik ook mijn ideeën, die errug op de jouwe lijken, maar de roc's, afdelingen. opleidingen zijn zelf verantwoordelijk voor de gekozen modellen.<br>Overigens vindt uitgerekend Aleid Truijens, een van de zelf-benoemde onderwijsdeskundigen in de Volkskrant, dat de overheid zich nadrukkelijk wel met het hoe moet benoemen, al heeft zij een andere motivatie dan jij.<br><br>Groet, T.Toon van der Vennoreply@blogger.com