zondag 25 april 2010

En web2.0 groeit maar door...

Ben ik er even uit, kom ik weer allerlei nieuwe dingen tegen waarvan ik eigenlijk niet goed weet wat ik er mee moet (in de betekenis van: zou kunnen).

BuzzNeem nou Buzz. In een keer zag ik het bij mijn Gmail-account aan de zijkant staan. Een keertje klikken maakte duidelijk dat ik blijkbaar al eens ooit iemand had aangeklikt om te kunnen volgen. (Ik zal het dus ook wel in een onbezonnen ogenblik) een keertje geïnstalleerd hebben. Maar wat er nu te volgen is? Het blijkt de Google-variant van Twitter te zijn.
Een filmpje maakt duidelijk hoe het werkt. Wederom een gave web2.0 toepassing waarin allerlei zaken aan elkaar verbonden zijn, die je kunt delen met een beperkte of de hele buitenwereld. Twitter in het kwadraat.

Maar zoals gezegd, wat ik er nou mee kan. Dat heeft natuurlijk alles te maken met de manier waarop ik met de mogelijkheden van internet, web2.0 en dergelijk omga...

Womima_2Een ander fenomeen dat ik onlangs tegenkwam, is Womima: World Mind Map. Het is een website, waar je je kunt registreren en vervolgens je eigen associaties in op kunt slaan. Neem een woord ('geel'), bedenk een associatie ('ei') en nog een ('kip' of 'kakelvers') enzovoorts. De associaties kun je voor jezelf opslaan. Daarnaast worden al die associaties verzameld. Op die manier ontstaat een web van associaties vanuit 'de crowd'. De associaties zijn op zich ook weer te associeren met afbeeldingen en zo. Leuk, kom er maar eens op. Ongewijfeld interessant voor allerlei beroepsgroepen (sociologen, psychologen, marketing-mensen). Maar... wat kan ik er mee. Ik heb zelf een paar associaties gemaakt, vergeleken met de rest. Het zal een persoonlijke tekortkoming zijn, maar ik kom er niet echt verder mee. Een keertje Googlen op Womima maakt duidelijk dat het een goede manier is om te brainstormen, inspiratie op te doen om een synoniem te vinden, zoals wordt aangegeven in blogs zoals die van Dutch Cowboys of in de media.
Op LinkedIn (en Facebook en Twitter en ...) is ook een groep opgericht. Daar zitten in elk geval wat bekenden in, misschien kunnen die me een keertje verder helpen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom