woensdag 17 juni 2009

Filmpje gezocht

Ik realiseer me dat ik in mijn eigenwijsheid weer eens niet zo slim bezig ben. Als (wellicht iets boven-) gemiddeld internetgeruiker vind ik dat ik in staat zou moeten zijn om 'alles' (let op: tussen aanhalingstekens) te kunnen vinden op het internet. Om hulp vragen is net zoiets als toegeven dat je helemaal niet zo goed bent als je vindt dat je zou moeten zijn.
En eigenlijk maak ik daarmee duidelijk dat ik helemaal niet zo goed bent als ik zou moeten zijn als ik niet om hulp vraag. Wat nou 'crowdsourcing', 'social networks', 'wisdom of the crowds' als je er geen gebruik van maakt?

Dus na deze korte ontboezeming mijn vraag:
Waar kan ik dat filmpje vinden wat ooit tijdens de opening van de IT-conferentie 2006 (Gaming) in Veldhoven is vertoond door (ik meen) Mark Veldhoven (maar het kan ook Marc Prensky zijn geweest): 'If games existed before books' (of iets dergelijks)?

Ik heb Youtube Google Video en de rest van internet doorzocht met allerlei combinaties van zoektermen (book printing books boekdrukkunst games gaming gamen lezen reading leren learning, enzovoorts), maar het gezochte filmpje kwam niet bovendrijven.

Wie?

4 opmerkingen:

  1. Hier is ie:\http://wilfredrubens.typepad.com/wilfred_rubens_weblog/2009/03/als-boeken-na-games-waren-uitgevonden.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kijk eens op http://drop.io/trendmatcher
    Staat daar zo maar opeens een filmpje bovenaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En hier heb je de directe link: http://www.youtube.com/watch?v=lpet4TJi41A

    Tip: maak een Youtube-account aan en voeg dit soort filmpjes toe aan je favorieten in Youtube. Handig, zeker als je daarna afspeellijsten maakt waar je ze op onderwerp bij elkaar zet.

    Succes ermee!
    Groet,
    Moniek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. En lees ook het boek, is er ook in het NL. Zeker een aanrader!

    Moqub

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom