donderdag 29 juli 2010

Wie is de beste leraar van de wereld?

Beste meneer van den Hurk,
 
SMART Interactive Whiteboards lanceert een wedstrijd rond Liefde voor Leren en hoe leerkrachten die liefde doorgeven aan hun leerlingen. SMART IWB’s helpen hiermee door leerkrachten meer te laten zien en doen dan ooit te voren.
Aangezien u ook schrijft over het onderwijs vroeg ik me af of u ons zou willen helpen door dit te vermelden op uw blog.

Het gaat hier om een soort wedstrijd waarbij iedereen in maximaal 250 woorden een leraar kan voordragen als beste leraar van Nederland (dan wel van de wereld, zoals het op de website staat vermeld). Altijd leuk als je op die manier complimenten krijgt van een (oud-)leerling. Er is ook een aardig promotiefilmpje gemaakt (waar blijkbaar veel tijd in is gaan zitten!).
Dat is, zeg maar, het goede nieuws.

Ik heb even getwijfeld of ik hier nu aandacht aan moest besteden. Wil ik mijn blog (laten!) gebruiken voor reclame dan wel sponsoruitingen van derden. Want dit komt daar natuurlijk dichtbij. Een wedstrijd, georganiseerd door een fabrikant van interactieve whiteboards, om de beste leraar van Nederland (op hun website gaat het om de beste leraar van de wereld) te kunnen selecteren. Hoewel het er niet staat: er wordt natuurlijk een associatie gelegd tussen een heel goede leraar en een (SMART) Interactive Whiteboard. En een bescherming van de naam Liefde voor LerenTM. En als je als inzender een prijs kunt winnen met je inzending (hoe meer inzendingen, hoe meer punten) en nog eens bonuspunten kunt verdienen door er over te twitteren of links op te nemen in Delicious... Mmmm, nou ja.

Maar goed, ik schrijf over veel producten, websites, organisaties, wedstrijden, activiteiten waar de grens tussen al dan niet commercieel, al dan niet reclame niet altijd heel duidelijk is. Laat de lezers het daarom maar voor zichzelf uitmaken of ze het een goed initiatief vinden of niet en of ze er aan mee willen doen. Ik heb het in elk geval bij deze vermeld op mijn blog...

1 opmerking:

  1. Ook ik maak regelmatig reclame (zo ook voor dit verhaal) en vraag me ook soms af, doe ik het wel of niet. Jammer vind ik dat, als je als blogger de moeite neemt er verder niets tegenover staat. Een dank je wel of (wat leuker zou zijn) een vermelding ergens....ook zij schreven over dit product/wedstrijd/ding.....voor wat hoort wat.

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom