vrijdag 2 maart 2012

Bloggen over de Maturityscan Triple A

In hectische tijden (zoals nu) schiet het bloggen er vaak bij in. Als ik al tijd heb, heb ik even geen zin of heb ik geen inspiratie. Als ik inspiratie heb of interessante dingen voorbij zie komen heb ik gewoon geen tijd. En dan versloft het een beetje.

Toch zijn er af en toe van die momenten dat je denkt: oh ja, daar doe ik het (ook!) voor. Dat is vooral als blijkt  dat je blog gelezen wordt. Sinds ik overgestapt ben naar Blogger sinds het drama bij Weblog  heb ik een keurig overzicht van de statistieken per bericht. Het valt me op dat inmiddels het gemiddeld aantal lezers per bericht inmiddels is verdubbeld ten opzichte van de beginperiode. Het heeft blijkbaar even geduurd voor de nieuwe blog is gevonden.
Verder natuurlijk reacties van mensen in de zin van: 'jij hebt het nog steeds niet zo op die iPad van jou, hè?' of spontane felicitaties als je weer eens iets over je kinderen hebt geschreven. Een reactie onder een bericht of (zoals me recent overkwam) met de vraag of een bericht als artikel in een tijdschrift mag worden geplaatst...

Onderwerpen laten liggen werkt niet. Binnen de kortste keren is het achterhaald of heeft er iemand anders al over geblogd. Soms is dat jammer, soms komt het me gewoon goed uit. Zoals nu. Nadat ik tot gisteravond laat nog flink wat puntjes op de i heb gezet voor een 'Maturityscan Triple A' had ik voor vandaag bedacht dat ik er iets over moest schrijven. Maar ja, eigenlijk geen tijd. En dan komt er een bericht bij Joël de Bruin over deze Maturityscan. Normaal kost het me toch heel wat meer tijd om zo'n bericht te schrijven dan een bericht als dit!

Nu hoef ik maar één ding toe te voegen aan het bericht van Joël: als je interesse hebt om de tool eens uit te proberen, stuur me een mailtje. Binnenkort wordt de tool live gezet, daarvoor is het nu nog net te vroeg. Er moet nog wat documentatie en een handleiding bij. Maar wellicht levert het nog wat feedback op, waarmee de deze versie nog kan worden verbeterd voordat die officieel wordt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom