zondag 7 juni 2009

Artikel

Een tijdje geleden ben ik druk bezig geweest met het schrijven van een artikel voor Profiel onder de titel 'Standaardiseren om te flexibiliseren', waar ook Luc Verburgh (in zijn rol als Procesmanager Bedrijfsvoering bij MBO2010) een bijdrage aan geleverd heeft.
Zelf beschouw ik de kreet 'standaardiseren om te flexibiliseren' als een open deur. Toch blijken er nog vele misverstanden over te bestaan. Dus toch maar een artikel met die titel. De link verwijst naar het artikel, zoals ik het ingediend heb, maar er zou nog een redactionele slag overheen gaan. Wellicht ziet het uiteindelijke product er wat anders uit, maar daar probeer ik dan wel een andere link naar toe te maken. Kun je meteen zien, wat redacteuren doen met de inhoud van zo'n stuk. Ik heb wel gevraagd om er nog een keertje naar te mogen kijken maar dat is 'niet gebruikelijk'. Het blad verschijnt 11 juni, dus ik wacht het nog maar even af.

Profiel doet meer dan alleen het uitbrengen van het magazine. Regelmatig organiseren ze 'Pro-meetings'. Daar kun je op inschrijven om wat workshops of presentaties te volgen over onderwerpen, die in het bblad aan bod zijn gekomen of nog komen. Aanstaande dinsdag geef ik daarom ook twee keer een workshop rondom het zelfde thema in het Leerhotel Het Klooster in Amersfoort, een prachtige locatie van ROC ASA.
Het beschikbaarstellen van de presentatie vind ik altijd lastig omdat ik heel veel animaties gebruik. Die komen online niet goed uit de verf en vereisen bovendien een nadere toelichting (anders had ik geen verhaal te vertellen, natuurlijk). Ik moet dus nog even kijken, of, en zo ja, hoe ik dat ga doen.
(Ik heb al geprobeerd er een Flash van te maken met AuthorPoint, maar dat levert een hoop bestanden op. Het resultaat kan dan wel worden geupload naar AuthorStream maar ook dan heb ik zo nog wat twijfels over de kwaliteit).

Binnenkort het resultaat van de workshops...

1 opmerking:

  1. Hallo Jef,

    Je zou natuurlijk ook gewoon de Powerpoint presentatie zelf online kunnen zetten, bijvoorbeeld via Live Skydrive. Kost niks en dan kunnen geïnteresseerden wél de animaties zien zoals je die bedoeld hebt...

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom