zondag 24 februari 2008

Wie inspireerde mij tot bloggen?

Via een berichtje bij Wilfred werd de vraag gesteld: wie inspireerde mij tot bloggen? Voor mij is dat heel simpel. Willem Karssenberg gaf in (ik meen) december 2005 een presentatie over web 2.0 in het algemeen en zijn weblog in het bijzonder bij een innovatiebijeenkomst van ROC-i-partners. Ik had wel al een idee van webloggen (een dagboek op internet) maar was verbaasd over alle mogelijkheden, die het in zich had.
Voor het project 'het Leren Organiseren' (een e-experiment), dat ook in die tijd speelde, was het ook de bedoeling, dat er een weblog werd bijgehouden. Dat voelde eerlijk gezegd meer als een verplichting.

De echte trigger kwam door de reis naar Charlotte van CVI. Willem ging mee als huisblogger voor het hele gezelschap. Daar heb ik voor het eerst heel enthousiast meegedaan, meegelezen, commentaren gegeven en me gerealiseerd, dat ik als 'innovatie-adviseur onderwijs en ict' niet kon achterblijven met een eigen weblog. Die is kort daarna van start gegaan.

Inmiddels zijn we anderhalf jaar en ruim 140 berichten verder. En eerlijk is eerlijk, het is er na mijn recente overstap niet makkelijker op geworden. Niet alleen kost een nieuwe baan behoorlijk wat energie, ook merk ik bij mezelf af en toe de neiging dat ik wat bedachtzamer ben met bepaalde onderwerpen. Je kunt niet zomaar over alle onderwerpen hetzelfde publiceren wat vanuit het 'vrije' onderwijsveld nog wel kon (dat vind ik zelf tenminste). Er moet een nieuw evenwicht ontstaan, denk ik. Maar 'with a little help of my friends...'

1 opmerking:

  1. Hoi ,En leuk stukje"Wie inspireerde mij tot bloggen ?
    Als je het niet erg vind,dan neem ik je titel over .
    Good luck !
    brighart

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom