zondag 2 december 2007

Rampen gebeuren...

Ik heb een hele hoop bestanden op allerlei plaatsen in allerlei mappen staan. Alles bij elkaar dus erg verdeeld. Van veel van die bestandjes staat een kopietje op mijn USB-stick. Nou ja, de meeste originelen staan op mijn stick en van veel bestanden staat een kopietje ergens in al die mappen. Nou ja, niet van alle bestanden...
Het overkomt iedereen, ik weet het. Toen mijn USB-stick een mechanisch probleempje kreeg, dacht ik: even bestanden overzetten op een andere USB-stick.

Probleem 1: Op een een of andere manier werd het commando geïnterpreteerd als 'verplaats bestanden' in plaats van 'kopieer bestanden'. Nou ja, eigenlijk geen probleem, de bestanden staan immers op de andere stick.
Probleem 2: de tweede stick begon allerlei kuren te vertonen, en laat nu een melding zien: 'niet geformatteerd'. Kortom, geen bestanden meer op beide sticks. Dat lijkt al wat meer op een probleem.
Probleem 3: met een datarecovery programma heb ik een hoop bestanden van de originele disk weer gerepareerd, het programma kopieerde de bestanden automatisch naar een map op mijn harde schijf. Omdat ik het repareren per originele map wilde doen, kopieerde ik alvast de gerepareerde bestanden weer terug naar de originele stick... En nou heb ik een echt probleem: dat moet je dus nooit doen. Nu zijn de overige bestanden niet meer terug te vinden met het recoveryprogramma.

Dus laat nu maar komen: de tips om toch bij de bestanden op een stick met een melding 'niet geformatteerd' te komen..

2 opmerkingen:

  1. Ik heb werkelijk geen idee, maaar vind het wel fascinerend dat je kennelijk een computer hebt die commando's interpreteert!
    Je bedoelt echt dat je op kopiëren klikt en dat de computer denkt: ach, ik kan ze beter verplaatsen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, wrijf jij het er ook nog maar een keertje lekker in. Het is al erg genoeg, dat mijn kinders me met een bepaald soort grijns aankijken...
    Natuurlijk heb ik iets stoms gedaan (shift-knop?), ik ben er me alleen niet van bewust wat ik dan precies gedaan heb. Het resultaat is echter wel duidelijk...

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom