zondag 12 oktober 2008

Overheid 2.0

Wordt een land democratischer als de overheid gebruik maakt van web2.0 mogelijkheden? Komt de burger dichter bij die overheid te staan? Levert het gebruik van web2.0 meer continuïteit op dan de maximaal vier jaar tussen twee verkiezingen in? Kortom, een 'Overheid 2.0' geeft stof genoeg tot nadenken!

Web20banner

Het Ministerie van Binnenlandse Zaken organiseert een wedstrijd waarbij mensen gevraagd worden om ideeën aan te leveren en stelt daar 3x € 25.000 voor ter beschikking. Op de website (in Ning) kun je je ideeën kwijt, zijn er forums en is er aanvullende informatie te vinden. De wedstrijd duurt tot 17 november. Misschien een leuk thema voor het EduBloggers diner?

1 opmerking:

  1. Beste Jef,

    Op je blog las ik dit bericht ergens in Oktober. Ik vond het wel een leuke uitdaging en heb mijn idee aan de speciale NING toegevoegd. Om een lang verhaal kort te maken. Ik zit nu met € 25.000,- te bedenken hoe ik van Hulpbijditformulier.nl een succes ga maken.

    Bedankt dat je dit bericht plaatste, blijf dat soort dingen vooral doen!

    Groet, Tom Kronenburg

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom