zondag 22 februari 2009

Ik loop achter

Ik begin hopeloos achter te lopen op al die pioniers die voortdurend nieuwe dingen ontdekken, uitzoeken, uitproberen en de resultaten daarvan presenteren.
Ik realiseer me, dat ik del.icio.us al een hele tijd niet meer ingekeken, laat staan gebruikt heb, laat helemaal staan er nieuwe links op gepost heb. Een vraag over het downloaden van een YouTube-filmpje leverde een hele serie reacties op.
Ook lijkt het wel of de hele wereld aan het Twitteren is geslagen. Toen ik een tijdje terug toch maar een account heb aangemaakt omdat ik nieuwsgierig was naar het fenomeen 'twitterfontein', werd ik vervolgens bedolven onder berichtjes van mensen die mij op Twitter wel wilden volgen. Jammer maar helaas, ik heb nog geen twittertje aangemaakt.

Moet ik me zorgen gaan maken? Ben ik de grens tussen de digital natives en digital immigrants de verkeerde kant op aan het passeren? Of moet ik me maar tevreden stellen met het idee dat ik met de massa meelurk?

Ik heb me ooit eens voorgenomen in een stressvolle periode: 'Ik laat me niet gek maken'. Lijkt me hier ook weer van toepassing.

3 opmerkingen:

  1. Ach Jef, je kunt altijd twee kanten opkijken!
    Volgens mij loop jij op bepaalde gebieden heel erg voor op anderen en een mens kan gewoon niet alles bijhouden. Je moet ook niet alles willen wat anderen doen. Laat je niet gekmaken is dus een prima credo lijkt me.
    Twitteren moet je liggen en moet je leuk vinden én je moet er wat aan hebben. Straks op de managementconferentie gaan we het zeker inzetten en dan zul je ontdekken hoe functioneel het kan zijn (hoop ik).
    Vergeet niet dat al die pioniers die voortdurend nieuwe dingen ontdekken, uitzoeken en uitproberen dus vaak niet toekomen aan inhoudelijke dingen, het uitwerken van ideeën of het formuleren van visie en beleid. Ik ben dus heel blij met mensen zoals jij! Blijf je tijd bsteden aan de dingen die jou interesseren en laat je niet gekmaken door niches, gadgets enzovoort. Dat doen anderen wel...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij moet je het leuk vinden veel dngen uit te proberen en de tijd te nemen om oppervlakkig of dieper dingen te testen. Deel techniek deel inhoud. Als die fase is afgerond dan kom jij om er inhoudelijk het nut of niet nut van te vinden. Volgens mij ben je dus onderdeel van het web 2.0 eco systeem en draagt iedereen het zijne bij. Twitteren zie ik je niet snel actief doen, wil jij weten wat ik vanavond gegeten heb?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helemaal mee eens, Willem en de anderen trouwens ook. Ik ken Twitter al vanaf het eerste begin maar heb nog niet eens een account aangemaakt omdat ik er de zin niet van in zie. Ik heb al genoeg werk om door alle andere stromen van informatie heen te gaan. Mijn echte interesse in Twitter begon nadat ik een verhaal hoorde over hoe een bedrijf Twitter gebruikte tijdens een storm. Op dát moment zag ik het nut en bedacht meteen dat we een soort Meta-informatiekanalen kunnen maken. Je kunt het lezen op: http://ilbrink.blogspot.com/2009/02/hoe-psnh-twitter-gebruikte-tijdens-een.html

    Groetjes,

    Robert

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom