zondag 23 maart 2008

Excuus aan mijn familie...

Nou ben ik toch een hele tijd bezig in de ICT-wereld. Ik ben dan geen techneut, maar ik weet inmiddels wel wat van een pc af. Ik ben ook best in staat een kaart te plaatsen, een dvd-bander in te bouwen of het geheugen uit te breiden.

Nou ben ik me al een hele tijd aan het ergeren aan de huiscomputer. Tráág dat ding. Ik ben al een hele tijd op zoek naar programmaatjes, die het register opschonen, koop tijdschriften met tips en trucs 'om uw computer weer als een zonnetje te laten lopen', probeer toch nog een keer de harde schijf te defragmenteren of overtollige bestanden op te ruimen. Geen resultaten. Aanzetten, koffie gaan zetten en tegen de tijd dat ik terug ben, staat het inlogscherm klaar. Tegen de tijd dat de computer klaar is na het inloggen, is de koffie op.

Komt zoonlief een keertje langs. "Wat is dat ding traag, hoeveel geheugen zit er eigenlijk in?" Blijkt Windows XP te draaien op de helft van wat aanbevolen is, 256 MB. Krijg ik nog even ingewreven "Werkte jij niet in de ICT?"

Maar goed, inmiddels maar meteen goed uitgebreid met een extra 1 Gb. Dat betekent nu met koffie naar de pc wandelen, de pc in het voorbijgaan aanzetten, koffie neerzetten om in te loggen. Zoonlief kan de was doen... (Daarom was hij ook even thuis.)

Tja, en ik maar tegen de rest van (nog thuiswonende) familie zeggen dat ik er ook niks aan kan doen.

Sorry...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom