zondag 16 oktober 2011

Blog Action Day 2011 over 'Food'

Elk jaar wordt één dag uitgeroepen tot 'Blog Action Day'. Bloggers over de hele wereld worden uitgenodigd om die dag iets te schrijven over het thema van dat jaar. Dit keer is het thema 'Food'. In voorgaande jaren zijn thema's als 'Water', 'Climate Change' en 'Poverty' al voorbij gekomen.

Het thema 'Voedsel' is natuurlijk een dankbaar onderwerp. Het kan gaan over de hongersnood in Oost-Afrika, de stijgende voedselprijzen, fair trade, obesitas en andere welvaartsziekten die met voedsel te maken hebben.

Ik denk na over een geschikt onderwerp waarover ik een echte actieblog kan schrijven, een punt kan maken, mensen mee kan mobiliseren.

Terwijl ik daarover nadenk, sta ik in de koelkast te kijken voor ons eigen eten van vanavond. Er liggen wat vleeswaren, ver over de datum. Weg ermee.
Productie en consumptie van vlees, mooi onderwerp! Dat kan in relatie met milieubelasting of dierenwelzijn!

Daar staan drie potjes biologische appelmoes, alledrie halfvol. Als iemand appelmoes wil, pakt die dat blijkbaar uit de voorraadkast in plaats van even in de koelkast te kijken. Twee zijn er inmiddels bedorven.
Biologische landbouw is natuurlijk ook een onderwerp, vooral ook vanwege de tegenstrijdigheden. Biologisch is immers niet altijd milieuvriendelijk.

In de groentela ligt nog iets ondefinieerbaars in een plasje geel water. En die meloen ligt er ook al langer dan me gezond of in elk geval lekker lijkt. Dat moet eerst maar even opgeruimd.
Voedselveiligheid, misschien iets over THT en TGT, daar is ook veel over te doen!

Terwijl ik de restanten ik de compostbak gooi, realiseer ik me dat ik het dit keer misschien maar dicht bij huis moet houden. Geen grootse, meeslepende verhalen. Eerst maar eens dichtbij huis de wereld verbeteren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties zijn welkom