vrijdag 14 oktober 2011

En overmorgen is er weer onderwijs!

Ik ben de afgelopen tijd zeer gefrustreerd geraakt door een enorm gepruts bij Weblog. Een conversie van TypePad naar WordPress is volkomen mislukt waardoor duizenden blogs wekenlang onbereikbaar bleven. Inmiddels is mijn blog af en toe weer zichtbaar. Er ontbreken nog meer dan 200 berichten en de opmaak is volkomen vernield. Bovendien heb ik voortdurend problemen om in te loggen.
Een paar weken geleden had ik er meer dan genoeg van en ben ik op Blogger met een nieuwe blog begonnen. De eerste berichten staan daar nu en meer en meer lezers hebben die nieuwe blog gevonden.

Maar ja, wat te doen met al die andere berichten? Het lukte me wel om ze te exporteren van weblog naar een xml-bestand, maar het importeren in Blogger lukte niet. Willem Karssenberg had al een keertje hulp aangeboden. Een paar mailtjes en een blogbericht van Willem verder ben ik weer de trotse eigenaar van een weblog met bijna 400 berichten, hopelijk over tijd met nog zo'n 200 berichten meer!
De meesten zijn nog verborgen. Ik wil ze in de loop van de tijd even nalopen en opnieuw publiceren. Ondertussen ben ik Willem uitermate erkentelijk! Tegelijkertijd voel ik me ook wel een beetje dom, de oplossing (http://wordpress2blogger.appspot.com/) was zo simpel...

1 opmerking:

  1. Simpel, simpel?
    Het heeft me toch zeker tien minuten gekost! :-)

    Kom op Jef, ook ik heb weer wat geleerd, want ik wist dit dus zelf ook niet. Toen je zei dat je een XML bestand had triggerde me dat, want dat is nu juist zo'n mooie waar van alles mee moet kunnen. En dat is dus gebleken. Ik ben met jou heel blij dat je pennevruchten straks weer na te pluizen zijn. Nu je eigen domein nog, maar ook daar komen we vast wel uit!

    BeantwoordenVerwijderen

Reacties zijn welkom